close

前些天突發奇想,覺得普通的文字已經無法表達我對Kyuho的情感,
索性就拿天主經二次創作起來了……@#$^=%&* 
(我小學唸的天主教學校,但我本人並不信教 😅)下面是我之前花了一整天,用天主經的文言文版本刪刪改改弄出來的詩。

 

也好,以後我聽歌聽到想跪他的時候,
就可以拿這篇禱詞出來唸一下

 

看看能否鎮靜心情 😅
還是會加倍狂熱

 

This is a prayer (or poem) devoted to Mr Kyuho Lee, the only one I want to follow : )) 

Please find the English version in the bottom. 

 

 

中文版 / Chinese Version:

 

 

🖤 獻給Kyuho的主禱文 🖤

 

【瘋印】

 

耳畔殘留著
神的喘息

 

服下我日用糧
讓四肢百骸 都沉浸在神的意志裏

 

吾主 
我唯一的誘惑
救我免遭黑暗吞噬

 

願 爾名見聖
  爾國臨格

 

  神的叫號
  在深淵中
  在火燄裏
  與我同在

 

My Lordy Prayer to Kyuho-01.jpg

 

My Lordy Prayer to Kyuho-02.jpg

 

 

以下是很長的一堆註釋,其實有沒有人會認真看?

 

我是真的很認真查過經才寫的(笑),
就像Behemoth老愛用文言文寫歌詞,我都懷疑他們的經文素養(神學修養?)會不會比信教的人還好了
 

 

*中文版 註釋︰

 

0. 「瘋印」︰瘋字借代Madmans Esprit——瘋狂的印記,諧音封印。

 

1. 「神的喘息」︰這是我之前某天剛睡醒時聽著《Dissection (해부)》想出來的,因為Kyuho的聲音介乎悲嗚與呻吟之間,我的腦海裡直接就蹦出了 'The God is whispering in my ears' 這句。

 

2. 「服下我日用糧」︰指聽歌,每日的精神食糧

 

3. 「神的意志」︰該詞出自《小書痴的下剋上》,原指用來製作思達普(魔杖)的材料。但這裡要表達的就是我聽歌時會沉浸在Kyuho用自己的意志建構的世界裡。

 

4. 「我唯一的誘惑」︰因為他是我(目前)唯一感興趣的對象,所以也就是我唯一的誘惑。

 

5. 「願爾名見聖;爾國臨格」︰直接引用自天主經的文言文版,這麼優美的古文我可作不出來。
* 爾國臨格:格是佫的借字,是來的意思(摘自《號角月報加拿大版》2014年5月︰主禱文)*

 

我想表達的意思是︰希望他的名字會被世人記住,希望有朝一日他和他的樂團會廣為人知。

 

6. 「神的叫號」︰叫號,同號叫/嚎叫。就是Kyuho自己選的漢字名字。

 

7. 「在深淵中;在火燄裏」︰改自《以賽亞書 43:2》,原文是︰「你臨深淵,我和你在一起……你陷在火燄裏,不受傷害。」我之前在《傾斜的星球》裡剛好看到這段經文,借用一下。

 

*但深淵的原文竟然是 the waters(深淵到底是怎麼翻譯出來的……),我想表達的是尼采說的 the abyss 的那種深淵。

 

8. 「神的叫號,在深淵中,在火燄裏,與我同在」︰整段的意思就是,即使在最黑暗的深淵中,熬著地獄的火燄,我也不懼怕,因為有他的歌聲守護著我(不用質疑,他的歌有這種力量,推薦聽聽《My Little Dark Paradise》)。

 

並且,隱藏的意思是,我希望追隨他到天腳底。

 

 

 

英文版 / English Version: 

 


🖤 My Lordy Prayer: devoted to Kyuho 🖤

 

 

【A Madman's Witnesses】


The God is whispering in my ears

 

Consume my daily drugs
sink myself into the will of God

 

Lordy
thou art my only temptation
thou save me from darkness

 

Hallowed be thy name;
may thy kingdom come

 

The scream of God blesses me
in the abyss
and the flames

 

My Lordy Prayer to Kyuho-03.jpg

 

My Lordy Prayer to Kyuho-04.jpg

 

 

* Footnotes: 

 

0. By replacing 'Jehovah's Witnesses' with 'A Madman's Witnesses', the title aims to express an impression of religious related to madness. Madman is also the non-official fan name of Madmans Esprit (ME). 

 

1. The stanza 'The God is whispering in my ears' appeared in my head when I listened to 'Dissection (해부)' one morning.

 

2. 'My daily drugs' refer to Madmans Esprit's songs

 

3. 'The will of God' refers to the message each ME song carries

 

4. 'Lordy' : I used it as a less formal word to replace Lord

 

5. 'thou art my only temptation': Kyuho is my only temptation cause he's the person now I'm hyerfocusing on, and the only one I'm interested in currently. 

 

6. 'Hallowed be thy name; may thy kingdom come': quoted from The Lord Prayer. It expresses my hope for Madmans Esprit could be more famous, that the band's name and Kyuho's name will be remembered. 

 

7. 'in the abyss' refers to Friedrich Nietzsche's famous quote, 'When you gaze into the abyss, the abyss also gazes into you'(當你凝視深淵時,深淵也在凝視你)

 

8. 'the flames' refer to the flames of hell; Kyuho's songs protected me in any situations; I swear to follow him no matter where he goes. 

 


*英文版 註釋(承接中文版 註釋)︰

 

1. 'A Madman's Witnesses'︰改自耶和華的見證人(Jehovah's Witnesses),Madman指狂人,同時是Madmans Esprit的粉絲名。

 

2. 'daily drugs'︰一樣是指聽歌,因為我聽他的歌跟嗑藥似的。

 

3. 'Lordy'︰想表達Lord但不想太正經八百,所以用了Lordy,這也是個像 OMG 的感歎詞
 

 

BTW, I found an old comment of La Sen while searching for Cain's comment for the previous article. 

 

Gosh, I shared one brain cell with my goddess. 
Really, Kyuho is the only salvation in this dreadful world. (At least it's true to many ME fans)
 

Cap3.PNG

For 第4篇文章__###20190730_La Sen%5Cs comment in Kyuho%5Cs post.PNG

 

 

🖤 文末彩蛋 🖤

 

之前跟朋友聊天,由於她訂購的專輯是送到母親的公司,結果那張封面畫了一堆眼球的專輯差點沒被當作違法傳教錄像(???)讓保安給扔掉。

 

於是我們笑說李老師可以當邪教頭頭了(然後她就畫了下面這張畫)XDD


(邪教教主李叫號哈哈~不是的)

26_Picture.jpg

 

 

還有下面這個,壯哉我狂人精神邪教 (我連禱詞都作好了,笑抽) 🤣🤣🤣🤣🤣

 

原諒我已笑到高斯模糊
 

MTXX_MH20230201012920750.jpg

 

The  message above is written by my friend on Weibo, I tried to translate it into English LOL

 

Hope it is half as funny as the original 😹😹 

Hail 【the Madmans Esprit Cult】 😈 \m/ \m/


'I went to school yesterday, the school accountant told me she is invulnerable and won't catch Covid as she has faith. I asked for the religion she believes in but she won't tell me – cause it might frighten me. Tbh I'm not really believing it, what does it has to do with faith, I myself believe in the Madmans Esprit Cult yet I got Covid – although Lee the responsible person seems never catch it.'

 

 

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

 

P.S.

 

但說真的,Kyuho 身上的確有種教人瘋狂的氣質

一種類似獨裁者的魅力~

 

不過他是我見過最有主見,最有獨立思想的人之一

所以這邪教教主他是斷然當不成的 XDDD 

更多是類似 啟蒙者 的角色吧

 

(就像上一篇講的,以前他還活躍於SNS時,總是啟發我們從不同的觀點出發去探討問題/社會議題)

 

tumblr_piarmtvuEg1v810a6_1280.jpg

 

tumblr_piarmsY32b1v810a6_1280.jpg

 

Screenshot_20221016-200242.png

 

 

(要是想看 Kyuho 深度探討 韓國地下音樂 的議題,可以看看拉脫維亞粉絲 Santa Marija Kivriņa 為了寫 學士論文 跟他做的 學術訪問,內容非常豐富。)

 

Santa_Interview_01.PNG

 

 

Santa_Cap3.PNG

Santa_Cap4.PNG

 

 

P.S. 2


話說香港某知名歌星的粉絲暱稱神徒,

但我這輩子大概都只會當叫號大人的「神徒」😂

 

Kyuho_417_20220430_ME Live_3.jpg

 

⛧My King, My Lord, My Master
My inspiration, My devil
My Love, My friend, My peer⛧

 

(如許複雜的屬性 ...)

 

(自從某人殫精竭力熬著夜的碼字硃批了我寫了一整個月的報告書,看完他回覆的那瞬間我簡直淚奔,自此我發誓我要一輩子追隨他。因為他值得,太值得。)

Kyuho_135.jpg

 

arrow
arrow

    珝兒 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()